Ekonomi

E-ticaret sektörüyle ilgili en çok şikayet edilen konular belli oldu

Şikayetvar e-ticaret kesimiyle ilgili en çok şikayet edilen bahisleri derledi

Kasım indirimleriyle birlikte en hareketli periyodunu yaşayan e-ticaret bölümüyle ilgili bilgilerini paylaşan Şikayetvar, 2022’nin birinci 10 ayında en çok şikayet edilen hususları derledi. Satın alınan eserin ya da hizmetin iptalinde ve iadesinde yaşanan meseleler tüketicilerin en çok şikayet ettiği mevzu olurken fiyat pahalılığı gündemdeki yerini korudu. Rapora nazaran bu devirde platforma e-ticaretle ilgili 350 bini aşkın şikayet geldi. 2022’de şikayetlerin tepe yaptığı ay ise Ekim oldu.

Çözüm platformu Şikayetvar, her yıl alışveriş tutkunlarının ve markaların heyecanla beklediği “Kasım indirimleri”nin başladığı şu günlerde e-ticaret bölümüyle ilgili bilgilerini açıkladı. 2022’nin birinci 10 ayının değerlendirildiği raporda tüketicilerin en çok şikayet ettiği bahisler yer alırken platformda en çok merak edilen markalar da açıklandı.

Şikayetlerin yüzde 16’sı Şikayetvar’da çözüldü

Tüketicilerin bir referans kaynağı olarak başvurduğu ve satın alma kararıyla ilgili araştırma yaptığı Şikayetvar’ın e-ticaret dalıyla ilgili açıkladığı bilgilere nazaran 2022’nin birinci 10 ayında platforma toplam 350 bin 21 şikayet ulaştı. Şikayetlerin yüzde 16’sı Şikayetvar üzerinden tahlile kavuştu. 2022’de şikayetlerin pik yaptığı ay ise 44 bin 674 şikayetle Ekim oldu. 2021’de en çok şikayet gelen ay 53 bin 262 şikayetle Mayıs’tı.

Bilgi almak için 21 milyonu aşkın ziyaret gerçekleşti

2021’in birinci 10 ayı ile 2022’nin tıpkı karşılaştırıldığında e-ticaret dalıyla ilgili bilgi almak için platformu ziyaret edenlerin sayısının da arttığı gözlemleniyor. 2021 ilgili periyodunda ziyaret sayısı 18 milyon 756 bin 15 iken 2022’de ziyaret sayısı 21 milyon 626 bin 398 oldu.

E-ticaretle ilgili en çok nelerden şikayet ediliyor?

Çözüm platformu Şikayetvar’da e-ticaret kesimiyle ilgili en çok şikayet edilen husus satın alınan eserin ya da hizmetin iptalinde ve iadesinde yaşanan sıkıntılar oldu. Fiyat artışı, faturalandırma ve ödemede yaşanan badireler en çok şikayet edilen ikinci mevzu olurken, eserlerin kalitesizliği, işçi davranışı, eserin teslim edilmemesi öne çıkan öteki bahisler oldu. Başka şikayet hususlarıysa şöyle sıralandı: Ayıplı eser satılması, eksik ya da yanlış eser gönderimi, eserin tedarik edilememesi, kampanyaların aldatıcı olması…

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu